Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2009 17:25 - Правила за живота по Стивън Кинг
Автор: vladandrei Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1638 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 03.10.2009 17:27


Един ден отидох на терапевт. Тя ми каза: "Трябва да си представите, че всички ваши страхове – те са като топка, която можете просто да покриете с дланта си." Казах: "Скъпа, аз живея в страх. За да се покрие моя страх, не е достатъчен дори саркофаг от Чернобил.” Мразя хората, които се врат в чуждите мозъци. Ако имате проблеми - Яжте лекарства и не се оплаквайте никому.

Уважавам страха. Той организира хората. Например, ако някой може да ми предостави възможността за такъв избор, аз никога не бих летял в самолет, чийто екипаж не се страхува да лети. Аз винаги летят с бизнес класа. В случай на бедствие, искам да бъда възможно най-близо до нея.

По едно време всички самолети, на които аз летях, бяха оборудвани с монитори, на които излъчват изображение от камера на носа на самолета: можете да видите как самолета излита, реенето в облаците, кацането. И тогава самолет се разби в Чикаго. Представяте ли си какво е било? "Така, земята е все по-близо и по- близо, господи, толкова бързо се приближаваме! Още по-близо. Това е момчета, ние сме мъртви... "

Веднъж, летях със самолет, а до мен седеше един идиот. Когато набрахме надморска височина, той започна да говоря глупости: "Г-н Кинг, аз отдавна исках да ви задам един много необичаен въпрос: Как получавате вдъхновение?" Казах: "Никога не са ми задавали този въпрос на височина 12 хиляди метра, но все пак - отидете по дяволите. После дори го съжалих: до края на полета, той седеше бял като платно, и дори не докосна храната.

Наби ми се въпросът "Как пишете?". От известно време монотонно отговарям: “По една дума наведнъж.”

Пътят към ада е павиран с наречия.

Може да се черпят вдъхновение отвсякъде. В моята книга "Нощна смяна" има един разказ "Пресата" – в който една гладачна машина е малко поразгневена на света. Идеята ми се роди в годините, когато работих в обществена пералня. Там работих с човек, който губи ръцете си на тази работа – от горната част на ръцете му стърчаха две метални куки. Знаете ли, има някои неща, които работодателите, забравят да ти кажат, когато постъпвате на нова работа. Този човек са забравили да го информират, че този, който работи на гладачна машина с валяк, не трябва да носи вратовръзка. Най-много бях шокиран от това, че след смяната, когато всички ходехме да си мием ръцете, той молеше някого да му пусне водата и той спокойно си миеше куките в мивката.

Бог е толкова жесток, че понякога ви остави да живеете.

Добрата идея – тя е като йо- йо. Можете да я отблъснете, но тя си остава на другия край на конеца. Тя не е умира там, тя просто спи. И тогава, когато забравите за нея, тя ще се върне и ще ви удари по главата.

Литература - това е истина, увита в лъжи.

Аз не се готвя за написването на книгите си. Не седя в библиотеките, не правя извадки, нищо никъде не подчертавам. Просто сядам и пиша шибаните думи. Наричайте ме колбасар. Да, аз съм шибан писател- колбасар. Фактът е, че това, което пиша е като салам. Сядаш и го изяждаш. Признавам това и не приемам никакви претенции, защото аз не продавам салама си за хайвер от белуга.

Талантът не е статична величина. Той или расте или просто умира.

Хората мислят, че съм много странен или дори страшен човек. Това не е вярно. Аз все още притежавам сърце на малко момче. Това стои в прашна стъклена гарафа на бюрото ми.

Много хора са изненадани, но в детството си не харесвах да изкопавам трупове на животни или да измъчвам насекоми.

Човек може да е щастлив както на 8, така и на 28, но ако някой ви каже, че той е бил щастлив на 16, тогава той е или лъжец, или идиот.

По-добре е да бъдеш добър, отколкото лош. Но понякога честността се добива на твърде висока цена.

Само неприятелите ви ще ви кажа истината. Приятели и любители ще лъжат безкрайно, оплетени в паяжината на поетите задължения.

Най-важните неща, най-трудно се изразяват с думи. Понякога се оказва, че ние се срамуваме от собствените си чувства, защото думите правят нашите чувства погрешни.

Надеждата - не е лошо нещо. А добрите неща, нямат склонност да умират.

Писането за живота си е трудна задача. Това е като секса: по-добре да го преживееш, отколкото да пишеш за него.

Аз пиша само за това, което ме плаши. Така например, никога не съм писал за змии - Не ми пука за тях. Обичам да пиша за плъхове - тези сиви копелета ме плашат много по-силно.

Плашенето на хората с книги в наше време става все по-трудно. Те вече са уплашени от телевизията, така че тук съм безсилен.

Американските президенти винаги произнасят вяли речи за противопоставяне на насилието в училище. От тези мизерни изпълнения обикновено ме наляга прозявка. Особено, като си припомня, че тези хора са дали заповед да се бомбардира Югославия и Ирак да се облее в кръв. Мисля, че това може да се сравни с лекция за опасността от наркотиците, като лектора е някакъв тресящ се тип, от чиито ноздри се ръси кокаин, а в ръката му е забита спринцовка с крек.

За мен няма такова нещо като настроение и вдъхновение. Аз винаги се намирам в настроение да напиша нещо.

Аз мразя празните страници.

Казвал съм го и преди, казвам го и сега. Когато изведнъж откриеш нещо, за което имаш талант, то ти ще потиш над него толкова дълго, че накрая пръстите ще започнат да кървят, а очите ти ще паднат от гнездата си.

Ако не сте имали време да четете, няма да имате време и да пишете.

Аз рядко съм готов на отстъпки. Когато компанията ABC, определени за снимки моят "Сблъсък", аз веднага разбрах, че ще се занимавам с твърдоглави типове. Техните цензури знаеха само две фрази: "това ще сработи за нас" и "в никакъв случай". Аз наистина не се тревожех до тогава, докато стигнахме до етап, когато моята героиня изрича следната фраза: "Ако работата е много важна за теб - не я изпускай и си я заври дълбоко в задника!" Струва ми се, думата "задник" е доста ясна и силно използвана по телевизията, но цензурата ми каза, че тя никога няма да бъде приета. Както изглежда, процесът на навирането на работа в задника твърде объркваше тяхното съзнание. Ето защо, в кино, ще чуете само: "... и си я заври надълбоко!" Но трябва да знаете: Винаги съм бил за “задника”.

Френски език е в състояние да превърне мръсотията в любов.

Господ е някак си милостив към нас. В крайна сметка, за последните 63 години на планетата е са паднали само две атомни бомби.

Всяка форма на живот несъзнателно или подсъзнателно се стреми към безсмъртие.

Аз никога няма да участвам в спиритически сеанс. Дори и ако жена ми умре утре, да дойде медиум и ми каже, че съпругата му току-що е дошла на линия и има да ми каже нещо много важно.

Чудовища и призраци съществуват. Те винаги живеят и се борят вътре във всеки от нас, а понякога и спечелват. "Нощта на живите мъртви" (филм на режисьора Джордж Ромеро) - голям филм. Когато излезе на екран, системата на рейтинг на филмите по възраст на зрителите, все още не съществуваше. Спомням си, когато отидох да гледам този филм, цялата зала беше пълна с деца. Кълна се, никога не съм виждал такова тихи деца. Те дори се страхуваха да се движат. Те излязоха от залата със стъклени очи и отворени усти. Това беше най-силният аргумент в полза на класификацията на филмите по на възраст, когото някога съм виждал.

Веднъж, след като претърпях тежка болест в болницата и се върнах у дома, гледах "Титаник". Никога в живота си не съм чувствал толкова силно нанесения на мозъка ми ущърб.

Киното няма да победи книгата. Всички тези хора като Кингсли Амис непрекъснато повтарят: Книгите са мъртви, обществото се намира в тресавище, културата е унищожена, всичко наоколо се състои от идиоти, глупаци, телевизия, поп музика, разлагане, дегенерация, и всичко останало. И тогава изведнъж изскача шибания Хари Потър - шибан боклук в 734 страници, чиито пет милиона копия се разграбват за 12 часа. За себе си казвам нищо.

Повечето от това, което е написано и публикувано в средата на 80-те до средата на 90-те- е откровени и силно концентрирани глупости. Макар че е възможно времето за някои книги да е приключило, времето не е приключило за книгите като цяло.

Понякога хората ме питат: "Стив, защо не напишеш някакъв нормален роман, нещо сериозно?" И под това сериозно нещо, повечето хора обикновено имат в предвид някой боклук за стар професор, който има проблеми с потенцията или нещо от рода. Защо не мога да напиша такава простотия? Не знам. И без мен има много хора, които пишат за секса при старите хора.

Не се опитвайте да се ебавате с безкрайността.

http://nnm.ru/blogs/rbadun/pravila_zhizni_stivena_kinga_2/

Това е статията, която преведох. Позволих си да направя някои съкращения.
 


Тагове:   мисли,   вдъхновение,   книги,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930